29 April 2010

Boring


Saya boring
Boring
Boring
Biasalah manusia
 Masa ada depan mata selalu je cari gaduh
Bila berjauhan rasa rindu la pulak
Sapa tak sayang suami makcik oiiiii
Bila hubby tak de rasa tak lengkap hidup
Shopping sorang2x
Jalan2 sorang2x
Makan sorang2x
Tengok tv sorang2x
Sume sorang2x
Saya tak suka dan saya tak nak idup sorang2x lagi
Sebelum hubby pegi seluruh warga FRI sarawak wat majlis doa selamat
Masa majlis tu tak de la rasa sedih
Tapi bila cium tangan hubby tup tup rasa sebak
Pastu bila balik umah sorg2 nangis sorang2 sb tak de hubby


..Shida hanya untuk shah..

28 April 2010

~MSAM~


~MSAM~
25 April 2010 yg lalu kami berdua kebosanan
Duk rayau2 serata kuching tibe2 teringat kat MSAM
Sehari sebelum tu kat sekolah ada org2 bank dtg menyerang
Mcm2 promosi kad kredit la.. insuran la.. saham la yg diorg tawarkan
So, saya ngn hubby pon menyibukkan diri kat MSAM tu
Masuk mcm kambing lepas dari kandang
Rata2 yg dtg sume nak collect beg ngan pen free
Termasuk la saya ngan suami
Sambil tu ambik peluang gak la tanya pakej loan rumah
Al-maklum nak beli rumah thn depan
Atau
Kalau ada rezeki nak beli thn ni gak
Hehe
Oleh kerana leka bergerak dari satu stesen ke satu stesen
Masa bergerak terlalu pantas
Konon nak kuar cpt2
Tup-tup kne tahan
Sebab selagi tak dptkan sume cop kat gerai2 tak leh balik
Org punyalah padat
Terpaksa patah balik cari chop
Then bila keluar hari dah gelap sgt
Dkt 10jam terkandas kat dalam khemah tertutup
Fuh.. pecah rekod dunia
Last2 balik la rumah dgn beg MSAM berguni2
(sorg dpt 3 helai)
So, sbg penghargaan utk beg tu
Saya telah gunakan utk angkut buku2 budak yg nak dibwk balik
Sgt efficient dan memudahkan keje
Tp overall program MSAM ni kne wat byk improvement
Dari segi pemilihan tempat, waktu, susunan gerai dan yg plg penting keselesaan pengunjung
At d’end terimalah gambar kenangan sekitar MSAM
** badan pun MSAM sb berpeluh2 kepadatan**
Hoho 





26 April 2010

~Cikgu~



Aduh! Sejak bergelar seorang guru rasa mcm nak pitam
Hari2 kne naik tangga utk 3 tingkat pastu sekolah ada 4 blok
Kdg2 dari tingkat 3 blok A kne daki tingkat 3 blok C
Penat sgt!
Sekolah ni tak da lif ke
Huhu
Tapi standard la kan utk guru2 sekolah
Mmg itu rutin harian yg tak leh lari
Makin tinggi sekolah makin letih cikgu
Bdk2 Cuma naik turun sekali sekala je
Tp cikgu2 kne nek bertingkat2 dlm satu hari
Dan result nyer sejak jadi cikgu
Berat badan pon turun gak la
Haha
Wlaupun saya tension sgt2 ngn karenah bdk2
Tp itu Cuma sementara
Bila masuk kelas yg mengembirakan
Saya akan tersenyum gembira
Kalau masuk kelas yg sengal
Saya akan cuba sedaya upaya mengawal kelas
Misi utama utk mengajar
Dan
Saya akan paksa rela pelajar2 utk belajar
Demi masa depan
Skrg ni bdk2 hanya tau nak enjoy
Tp bila mereka keluar dari sekolah
Mereka akan tersedar yg belajar
Adalah
Satu
Keseronokkan
Terima kasih cikgu2 yg telah mengajar saya
SRK Kampung Luak Bay, Miri,Sarawak (1993-1997)
SK Ulu Beranang, Lenggeng, N9 (1998)
SMK Dato’ Klana Putra, Lenggeng N9 (1999-2003)
Kolej Martikulasi Negeri Sembilan (sesi 2004/2005)
Uni. Putra Malaysia (Kampus bintulu) (batch-2005/2009)

17 April 2010

~Setelah bergelar isteri~




Alhamdulillah walaupun diduga dengan pelbagai peristiwa akhirnya saya dan shah selamat diijabkabulkan oleh wakil wali daripada Jab. Agama. Islam. Sarawak(JAIS) seminggu selepas ayah selamat dibedah. Walaupun majlis yang dirancang terpaksa dibatalkan tetapi majlis akad nikah ini cukup bermakna bagiku. Walaupun tak seperti yang saya dan shah idamkan namun saya bersyukur kerana dikurniakan seorang suami yang sanggup bersusah senang disisi saya. 
 Akad nikah
 
Upacara pembatalan air sembahyang
 
“Pengapit kecil”

Gambar kenangan dari kami
-03.12.2009-

~Pembuka Tahun 2010~



Azam Tahun baru saya pada tahun ni. Saya nak mempunyai sebuah rumah bersama suami yang tersayang. Saya nak bekerja bersungguh-sungguh dan mencari pekerja yang tetap untuk menjamin ekonomi yang stabil. Hehe.. pastu seperti semua wanita yang bergelar isteri, saya nak 1st baby tahun ni. Baru ceria rumahtangga.